Trafikalt grunnkurs

Trafikalt grunnkurs i Stavanger

Før du begynner kjøretimer eller øvelseskjøring, er det nødvendig å gjennomføre et trafikalt grunnkurs. Etter å ha fullført kurset, mottar du et kursbevis som må medbringes under øvelseskjøringen.

Klar, ferdig, vei! Kom raskt ut på veien med oss.

Forberedelse til førerkort starter her! Trafikalt grunnkurs – Din første milepæl.

Vår obligatoriske trafikkopplæring gir deg trygghet og kunnskap for å ferdes i trafikken. Kurset varer i 17 undervisningstimer fordelt på 5 kvelder, inkludert førstehjelp og mørkekjøring. Førstehjelp og mørkekjøring gjennomføres etter de 10 timene med teori i klasserom

Hvis du allerede har førerkort klasse AM, T eller A1, er trafikalt grunnkurs ikke nødvendig. Men førstehjelpskurs og mørkekjøringsdemonstrasjon må fullføres før du kan begynne øvelseskjøring i en ny klasse.

Er du over 25 år, kan du starte øvelseskjøring uten trafikalt grunnkurs. Du er også fritatt fra enkelte emner, men må fullføre førstehjelpskurs og mørkekjøringsdemonstrasjon før du kan skaffe deg førerkort.

Vår trafikkopplæring er tilgjengelig for deltakere fra fylte 15 år. Kom i gang med din vei mot førerkortet!

Utforsk innholdet:

1.1 Trafikkopplæringen
1.2 Trafikk og førerrollen
1.3 Mennesket i trafikken og samhandling
1.4 Trafikkopplæring, øvingskjøring og kjøreerfaring
1.5 Plikter ved trafikkuhell og førstehjelp
1.6 Tiltak ved trafikkulykke
1.7 Trafikant i mørket

Kr. 3.500,-

Pakke med alle deler av trafikalt grunnkurs. Ved bestilling av grunnkurs vil Focus Trafikkskole automatisk sette opp førstehjelpskurs og mørkekjøring.

Inkludert i kurset: